4 redenen die LinkedIn interessant maken om te adverteren 0

 LinkedIn Adverteren

LinkedIn is bekend als een zakelijk netwerkplatform waar professionals van over de hele wereld met elkaar in contact komen. In de zakenwereld wordt een LinkedIn profiel gezien als een online visitekaartje en een overzichtelijk digitaal cv. Je gebruikt LinkedIn dan ook om je als expert op de kaart te zetten en daarmee de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten in de zakenwereld.

Dit maakt LinkedIn een interessant medium voor in digitale marketingstrategieën.

Maar is het ook interessant voor jou? Om daarachter te komen, geven we je in dit artikel vier redenen waarom LinkedIn adverteren interessant is. Daardoor kun jij makkelijker bepalen of dat ook voor jouw organisatie geldt! Maar voordat we dat doen, duiken we eerst wat dieper in de cijfers van LinkedIn…

Want welke gebruikers zitten eigenlijk op LinkedIn en waarom is het medium zo geschikt voor B2B bedrijven?

LinkedIn in cijfers

Voordat je LinkedIn opneemt in je marketingstrategie wil je natuurlijk weten wat het je oplevert. Dat kunnen we je vertellen aan de hand van de volgende cijfers:

  • Wereldwijd telt LinkedIn maar liefst 722 miljoen gebruikers.
  • In Nederland telt LinkedIn vijf miljoen gebruikers, waar er zo’n 771.000 dagelijks actief. Zij loggen iedere dag in, leveren waardevolle bijdragen en reageren actief op de berichten van anderen.
  • Van alle LinkedIn gebruikers is ca. 43% vrouw en 57% man.
  • 60% van de gebruikers bevindt zich in de leeftijdscategorie 25-34.
  • 50% van de internetgebruikers met een diploma heeft een LinkedIn account.
  • 92% van de B2B marketeers wereldwijd heeft LinkedIn toegevoegd aan hun digitale marketingstrategie.
  • 65% van de B2B bedrijven heeft nieuwe klanten binnengehaald door LinkedIn advertenties.
  • Last but not least: LinkedIn is voor zo’n 277% effectiever in het creëren van nieuwe leads dan Facebook.

Niet gek, toch? Nog niet overtuigd? Dan geven we je nog 4 redenen die wellicht voor jou spreken.

1. Nog iedere dag groei in het aantal gebruikers

Bovenstaande cijfers zijn interessant, maar wat het vooral interessant maakt, is dat LinkedIn nog dagelijks groeit in het aantal gebruikers. In 2020 waren er 4,7 miljoen Nederlandse gebruikers en in 2021 is dat al 5,0 miljoen. Een stijging van 6%! Ook dit biedt natuurlijk kansen.

2. Sterke leadgeneratie

Als je kijkt naar andere social media kanalen, zoals Facebook en Instagram, is het verschil in gebruik heel groot. De gebruikers van deze platformen hebben niet per se een doel. Ze scrollen voornamelijk door hun tijdlijn voor entertainment. Op LinkedIn is dat heel anders. Daar hebben gebruikers wél een doel, dat te maken heeft met hun carrière of bedrijf. Dit maakt de kans groter dat gebruikers overgaan op een gewenste actie, zoals het aanmelden voor een webinar of het invullen van een contactformulier. Op LinkedIn heb je dus te maken met sterke leadgeneratie.

3. Een hele specifieke doelgroep

Op LinkedIn kun je de advertentie heel gericht targeten, wat de campagne alleen maar succesvoller maakt. Ter vergelijking, in Google Ads kun je alleen classificeren op tijd en locatie, maar in LinkedIn Ads kun je ook selecteren op onder andere functietitel, branche, interesses en vaardigheden. Hierdoor wordt je advertentie alleen getoond aan gebruikers die écht interessant zijn voor jouw bedrijf.

4. Eenvoudig in gebruik

En dan als laatste, niet geheel onbelangrijk: de eenvoud. Adverteren op LinkedIn is namelijk redelijk eenvoudig, waardoor je de betaalde advertenties snel onder de knie krijgt. Vooral als je kijkt naar Google Ads, want op dit platform krijg je te maken met oneindig veel soorten strategieën. Op LinkedIn is dit minder het geval. Ook als je nog niet helemaal thuis bent in de mogelijkheden van LinkedIn kun je hier eenvoudig en snel mee aan de slag.

Hopelijk ben jij met deze redenen overtuigd van adverteren via LinkedIn. Veel succes!

Previous ArticleNext Article
Handige informatie ·

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *