Hoe imponeer je bezoekers op een beurs? 0

Auto Beurs

Na een lange periode van virtuele beurzen en digitale beursstands is het eindelijk weer tijd voor fysieke ontmoetingen op indrukwekkende locaties. Sta jij binnenkort met je bedrijf tussen de concurrenten uit hetzelfde vakgebied en wil je weten hoe je de bezoekers naar jouw stand toe kunt trekken? Aan de hand van onze tips weet je precies wat je moet doen om de bezoekers van de beurs te imponeren.

De beste standplaats

Net als bij huizen zijn er drie zaken van belang bij het uitkiezen van de juiste standplaats; locatie, locatie, locatie. Het is helaas niet altijd mogelijk om de exacte plek van de stand zelf uit te kiezen. Mocht dit wel het geval zijn, dan is het goed om op een aantal zaken te letten. Bekijk op de plattegrond van de beurs goed welke looproutes de bezoeker die jij aan wilt trekken waarschijnlijk gaat bewandelen. Denk hierbij aan seminars of lezingen die ze zullen bezoeken, maar ook aan de simpele zaken als toiletbezoek of horecagelegenheden.

Een juiste inrichting

Een beursstand die imponeert moet er niet alleen aantrekkelijk uitzien, maar ook functioneel zijn. Belangrijk hierbij is dat je eerst goed bepaalt wat het doel is van jouw stand. Ben je opzoek naar nieuwe relaties, wil je merk- of naamsbekendheid vergroten of wil je een nieuw product onder de aandacht brengen? Wanneer je deze vragen hebt beantwoord, weet je hoe je de stand kunt gaan inrichten. Je kunt nu namelijk bepalen of de stand moet beschikken over statafels, beeldschermen of misschien wel een bar.

Klinkt dit als een veel te grote uitgave? Geen zorgen, want de gehele inrichting is tegenwoordig te huren. Een beurs is bijvoorbeeld een mooi moment om grootschalig enquêtes af te nemen. Om dit uit te voeren kun je tegenwoordig ook een laptop huren. Een partij die dit grootschalig doet en binnen 24 uur levert, is Irent.

De aankleding van de stand moet daarnaast uiteraard de aandacht trekken, maar de boodschap moet duidelijk blijven. Met alle gekte en drukte tijdens een beurs wordt de bezoeker overspoeld met informatie. Originaliteit, creativiteit en duidelijke boodschap zijn dus van groot belang. Wat maakt jullie uniek en hoe ga je ervoor zorgen dat de bezoeker jullie onthoudt?

Een indruk achterlaten

Bezoekers laten zich graag naar je stand toetrekken middels ‘omkoping’. Dat klinkt misschien wat overdreven, maar het werkt. Mensen houden van gratis, dus met een cadeautje, drankje of hapje lok je de bezoeker als het ware je stand-in. Wil je de bezoeker iets meegeven? Zorg dat dat jouw merknaam of logo er duidelijk op vermeld staat om zo brand awareness te creëren, ook na de beurs. Wil je alleen de geïnteresseerde bezoeker een geschenk geven en zorgen voor een extra personal touch? Zorg dan dat je de gegevens verzamelt van de bezoekers waar een lange conversatie mee gevoerd is of sluit je enquête op de laptops af met een persoonlijke vragenlijst. Stuur vervolgens een (korte) periode na de beurs het relatiegeschenk op om er voor te zorgen dat de bezoeker jullie niet vergeet.

Previous ArticleNext Article
Handige informatie ·

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.